Ha elkezdünk kicsit kutakodni az interneten, már számos webáruházat és magán hirdetéseket találhatunk. Mindenféle kategóriában vásárolhatunk, és szinte bármit, amit csak szeretnénk. Nincs ez másképp a baba-mama dolgokkal sem, hiszen ezekben a kategóriákban is van miből válogatni.
Nézzük csak meg bővebben, hogy mi is a webáruház és mi a hirdetés, és fedezzük fel a köztük lévő különbséget.
Kezdjük a webáruházzal. A webáruház, vagy más néven webshop, e-shop, az egy olyan weblap, ami termékeket vagy szolgáltatásokat kínál az online felületeken. Általában tartozik hozzá, egy online bevásárló kosár, mint a rendes üzletekben, csak itt virtuálisan tehetjük bele a megvásárolni kívánt termékeket. Mivel az internet egyre gyorsabban terjeszkedik, ezért az online kereskedelem nagyon hatásossá vált a kereskedők számára. A bolttulajdonosok előtt megnyílt egy új üzleti lehetőség, az e-kereskedelemben és ez a webáruházak elterjesztésében. Az ilyen fajta értékesítés előnye, hogy mindenképpen kényelmes, és a nap bármely szakaszában elérhető. Rengeteg webshop ezek mellett természetesen ingyenes szállítást is biztosít, de ez természetesen oldalanként eltérő, ahogy a szállítás ideje is. A legkedvezőbb kereskedők igencsak nagy hangsúlyt fektetnek arra, hogy a kiválasztott, és megvásárolt termék minél előbb megérkezhessen, ez átlagosan 48 órán belül történik. A fizetés is roppant kényelmes, hiszen általában több lehetőség közül is választhatnak a vásárlók. A legelterjedtebbek az online bankkártyával való fizetés, vagy az utánvétel. Az előbb említett annyit tesz, hogy beírjuk a bankkártyánk adatait, és engedélyezzük a fizetést, az utánvétellel történő vásárlást pedig csak akkor fizetjük ki, amikor megérkezik, ez történhet bankkártyával, vagy készpénzzel is egyaránt.
Ma már nem igazán kell aggódni a vásárlás kockázatáról, hiszen szigorúan ellenőrzött kereskedőkről van szó, persze aki nem bízik a véletlenben, nyugodtan választhatja az utánvétes lehetőséget, viszont jó tudni, hogy ez sem kifejezetten garancia arra, hogy azt kapjuk, amit várunk, hiszen a csomagot csak az után bonthatjuk fel, miután a kiszállító cégnek, futárnak már kifizettük azt. Tapasztalataim szerint azonban nem kell aggódni, hiszen azon kereskedők, akik az online értékesítést választották, véletlenül sem szeretnék kockáztatni a cégük nevét, hamis dolgokkal, így nyugodtan ajánlom mindenkinek, aki még nem merte kipróbálni.
És lássuk a másik oldalt, a hirdetéseket.
A hirdetések online és offline felületek megjelenő, fizetett, általában marketing célú üzenetek. Azok a cégek, vállalatok, és magánszemélyek, akik szeretnék népszerűsíteni márkájukat, termékeiket, vagy szolgáltatásaikat, általában hirdetéseket is használnak erre a célra. A digitális hirdetések szinte bárhol megjelenhetnek az interneten: a Google találatai között, a webhelyeken, a közösségi platformokon, YouTube videók közben, podcastekben, és így tovább. A hirdetések elhelyezéséért a hirdető általában egy bizonyos összeget fizet a hirdetőfelület tulajdonosának. Ez a digitális világban is így működik, azonban míg a hagyományos, „offline” hirdetések (plakátok, TV reklámok, stb.) általában fix összegekért kerülnek kihelyezésre, addig a digitális hirdetések ára általában egy dinamikus árképzés szerint dől el.
A hirdetéseknek többféle célja is lehet:
Például egy márka, egy termék, esetleg egy szolgáltatás népszerűsítése. Vannak olyan hirdetések is, amelyeket úgy alakítanak ki, hogy arra ösztönözzék az embereket, hogy rájuk kattintsanak, meglátogassanak egy webhelyet, és ott vásároljanak, feliratkozzanak, vagy más konverziós műveletet végezzenek el. Számos óriáscég, mint például a Google vagy a Facebook bevételének nagy részét is a hirdetésekből befolyó bevétel teszik ki. Ezek a platformok A felhasználók adatait és saját oldalaiknak felületeit árusítják a hirdetőknek, akik általában ajánlattételi rendszerben licitálhatnak a hirdetési felületekre. Ezeken felül persze vannak olyan platformok, ahol magánszemélyek ingyenesen hirdethetnek, ez megtalálható Facebookon, vagy más egyéb erre létrehozott weboldalakon egyaránt. Ezeken a helyeken általában választhatunk egy bizonyos kategóriát, vagy esetleg a keresőbe lehetőségünk akad beírni, mi az amit keresünk.
Napjainkban a baba mama dolgok roppant nagy népszerűségnek örvendhetnek, éppen ezért körülbelül mindent megtalálhatunk hirdetések által, sokkal olcsóbban, mint az üzletekben. Találhatunk ruhákat, eszközöket, szolgáltatásokat, kiegészítőket, igazából bármit, amire a babának, vagy a mamának csak szüksége lehet. Érdemes alaposan körüljárni a hirdetéseket, mert olyan kincseket foghatunk ki méltányos áron, hogy azt talán el sem tudjuk képzelni.
Mindenképpen ajánlanám mindenkinek az internet nyújtotta előnyöket, hiszen manapság már tényleg száz százalékban biztonságos, és a legtöbb esetben sokkal, de sokkal olcsóbban juthatunk hozzá a dolgokhoz, mint egyes üzletekben. Nem mellesleg otthonról, kényelmesen intézhetjük a bevásárlást, hiszen mindnyájan tudjuk, hogy egy pici babával egyáltalán nem egyszerű az útnak kelés, így pedig időt és energiát, de főként inkább energiát spórolhatunk meg akár mindkettőnknek.