Mi is az apróhirdetés?
Az apróhirdetések olyan rövid üzenetek, vagy reklámok, amelyeket újságokban, magazinokban, vagy folyóiratokban szokás elhelyezni. Ezek az üzenetek általában különféle kategóriákba csoportosítva jelennek meg, az adott újság egy külön oldalán, vagy oldalain. Az apróhirdetések feladása általában olcsóbb, mert kisebb felületet foglalnak el, és kevésbé tűnnek ki a többi közül. Habár az apróhirdetések eredetileg csak a hagyományos újságokban, magazinokban, stb. voltak fellelhetők, az online hirdetések elterjedésével az interneten is megjelentek webhelyeken, blogokon, közösségi platformokon is, és okoskészülékekre fejlesztett alkalmazásokban.
A közönséges apróhirdetések csak szövegből állnak, és karakterenként, soronként, vagy oszloponként árazzák őket.
Általában egy fix oszlopnyi szélességűek, nem tartoznak hozzájuk képek, vagy egyéb illusztrációk, és szedésükről a szerkesztő gondoskodik.A képpel illusztrált apróhirdetésekhez a szövegen kívül egy logó, kép, vagy grafika is tartozik, és általában egy külön keret is körülveszi őket, amitől még inkább kiemelkednek a többi hirdetés közül. Az ilyen hirdetések rendszerint drágábbak, mint a közönséges alternatívák, és oszlopcentiméter, vagy négyzetcentiméter alapján árazzák őket.
Az apróhirdetések egyik nagy előnye, hogy más hirdetései formákhoz képest jóval olcsóbbak, így a kis- és középvállalkozásoknak is lehetőséget adnak, hogy elérjék vele az előfizetőket. Elérése meglehetősen széles, hiszen eljuthatnak egy nyomtatott vagy online újság, vagy magazin teljes olvasóköréhez. Meglehetősen egyszerű elkészíteni őket, mert rövidek, és nem kell, hogy túl bonyolultak vagy részletesek legyenek. Ez azt jelenti, hogy nem feltétlenül van szükség külön profi szövegíró segítségére. Az online apróhirdetések általában lehetővé teszik az érdeklődők számára, hogy egyetlen kattintással rögtön felvehessék a kapcsolatot a hirdetővel, vagy legalább is megtekinthessék azt, amiről a hirdetés szól.
És, hogy mi az előnye a baba hirdetéseknek?
Nem tagadható, hogy a babaholmik bizony drága mulatságot jelentenek. Különösképpen annak tekintetében, ha belegondolunk, milyen gyorsan is nőnek a picik. Alig telik el néhány hónap, s mindjárt más ruhaméret kell, más kiegészítők lesznek használatosak. Ám nem feltétlenül kell mindenből újat vásárolni az apróságok részére, jó ajánlatokra akadhat az ember az internetes baba, mama apróhirdetések között is.
Azzal talán nem lövök nagyon mellé, ha kijelentem, hogy sokan böngésznek a baba, mama apróhirdetések között. Bizonyosan az egyik legnépszerűbb termékkategóriáról beszélünk, hiszen, aki csak teheti, spórolna valamelyest a használati eszközök beszerzésén. Etetőszék, babahordozó, légzésfigyelő, különféle ruhadarabok és játékok széles választékban. Felsorolni is nehéz lenne hány féle hirdetéssel találkozhatunk. Érdemes azonban kutatni, hiszen sok esetben súlyos ezrekben mérhető a különbség az egyébként még jó állapotú, ám már feleslegessé vált holmik és az új termékek ára között.
Ha pedig a másik oldalt nézzük, segíthetünk is a baba, mama apróhirdetések által.
Persze csupa jótéteményből még senki sem gazdagodott meg, de ha már amúgy is felesleges a sarokban kuporgatott gyerekjáték, kinőtt babaruha, miért is ne válhatna meg tőle az ember. Más még akár nagy hasznát is veheti. Könnyen lehet, hogy éppen egy olyan valakinek segítettünk a holmi eladásával, aki másként nem engedhetné meg magának, hogy a boltban szerezze be a kiszemelt terméket. Némi túlzással mondhatnánk, hogy az apróhirdetés feladás amolyan passzív jövedelemszerzési lehetőség. Hiszen ha elkel a holmink, máris pénzt kereshetünk, ha mégsem lenne így, akkor sem vesztettünk sokat, de leginkább semmit. Ám érdemes lehet megfontolni a barter lehetőségét is. Így például megszerezhetünk egy régóta keresett babajátékot, melyért nem kell fizetnünk, csupán valamit adnunk kell cserébe.
A baba, mama apróhirdetések rovat természetesen azoknak is jó lehetőséget nyújt holmijaik eladására, akik csupán néhány darabtól válnának meg. Miért is fizetne komolyabb összegeket az ember hirdetése megjelentetéséért, ha valójában nem létszükséglet számára az értékesítés létrejötte, csupán csak egy megfontolandó lehetőség.
Azzal, hogy a pénzügyi tranzakciók egy része az online térbe került, az apróhirdetések feladói számára is leegyszerűsödött az élet, viszont annál kockázatosabb is lett a vásárlók számára. Több olyan oldal is létezik, ahol a megrendelni kívánt áruért előre kell fizetni – és nem mindig lehetünk biztosak abban, hogy valóban azt a terméket kapjuk meg, amit a képeken kinéztünk magunknak, már ha egyáltalán kapunk valamit.
Apróhirdetések eddig is voltak, és szemmel láthatóan ezután is bőven lesznek. A forma és a felület változhat bármennyit a következő évtizedekben, de abban biztosak lehetünk, hogy ez a hirdetési és vásárlási módszer még sokáig velünk marad.